cialindroth.blogg.se

alldagliga saker i livet

Tidningsomslag och fullt ös på altan

Publicerad 2013-12-09 12:14:00 i Allmänt,

Morgonen började med det berömda kaffet och en smörgås sen ut på altan för att ta den mindre braiga men mycket goda ciggen, jag är lite i halvdvala då kl bara är strax efter 05 men ser i ögonvrån att något händer vid fågelbordet, gnuggar mig i ögonen och kikar igen...uppför stången klättrar en råtta...gnuggar mig i ögat igen...samma sak när jag tittar igen..VAR ÄR KAMERAN ...tar mig försiktigt in och hämtar kameran... men när jag kommer ut är det borta, tog några solfrosfrön och stack sen vidare...va fan,  han/hon kunde väll ställt upp på en bild iallafall.
 
Strax efter detta hör jag en duns-kikar mot fönstret vi satt upp på altan för att slippa blåsa bort-en lite domherre"Fruga" har dessvärre missat rutan ( eller snarare träffat ) och ligger nu orörlig på altangolvet... jag ropar på Bosse och han kommer vi gör samma sak  men den som vi gjorde med den tidigare fågeln, alltså masserar sen sätter vi honom i stolen...där får han sitta en en kvart sen flyttar vi honom till räcket så hon skall se "friheten" och kanske dra iväg.....hon satt i cirka 10 minuter till sen lättade hon ...fan vad glad jag blev
 
Jag är lite glad idag, för ett par veckor sen hade Kristina Kinch fått en förfrågan på en bild som jag tagit på Chacha om dom eventuellt fick använda den som förstasidestoff, det har varit en lång väntan, och jag vet det kommer in många bilder - nu såg jag på att facebook att dom gjorde reklam att tidningen snart skulle komma
och mitt på framsidan sitter Chacha-roligt när sånt händer
Hoppas att jag kommer att få ett exemplar av tidningen
Nu måste jag slita mig-trots allt finns det ett liv utanför datan också (fast inte lika kul alla ggr)
Ha en bra måndag!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2013-12-09 16:06:10

Ville bara säga att det borde finnas fler människor som du. Blir alltid glad när jag pratar med dig. Roligt att läsa din blogg och se mer av dina fina bilder. Roligt att Chacha kom med i tidningen. Kram på dig.

Postat av: Lindha

Publicerad 2013-12-09 21:09:57

Åh vad kul, att bilden du tagit på en snygg Lotus dotter kom på framsidan!! Men är inte förvånad, du tar ju helt underbara bilder ingen snack om saken, du är bäst! :)
Hoppas allt är väl med dig, vovvarna & lilla fågeln!
Kram

Postat av: stin@

Publicerad 2013-12-12 08:19:22

Så kul att din bild får pryda framsidan på rottistidningen! Fina bilder på domherren också!

Postat av: Anneli/Lotus

Publicerad 2013-12-12 23:14:11

Nu är pappa Lotus stolt att fina dottern Chacha sitter på första sidan inte illa pinkat, men det krävs en jätte duktig fotograf till det också duktiga dig vännen. Kramizen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela