cialindroth.blogg.se

alldagliga saker i livet

Fota barn - och andra "objekt"

Publicerad 2013-12-04 08:42:00 i Allmänt,

Att fota!
 
När jag började att fota i studio var tanken att få in så många olika hund och kattraser som möjligt jag skulle komma upp i minst 100 hundraser - & minst 15 kattraser.... 100 hundraser har jag inte kommit upp till ännu men över 90 har jag iallafall...

Kattraser har jag inte heller kommit upp i så många  11 st närmare bestämt i skrivande stund. Men väntar en ny ras inomkort "Nakenkatt" tror att deom heter Sphynxs...säkert massa av stavfel där men ni kanske vet vad jag menar iallafall!

Att fota är för mig en hobby och inget yrke, jag har aldrig påstått att jag är en proffsfotograf, en vän sa till mig att det tar minst 40 år att bli proffs.... jo du... proffsfotograf när man är strax över 90 år ...kan det vara något ja kanske om man får behålla syn och andra viktiga saker som kan vara bra att ha när man fotar så ja...kanske!
 
På  senare år har det även droppat in "människoenheter"som vill bli plåtade, hade inte alls tänkt att fota människor,men nu är jag där och det är rätt kul det också, även om hjärtat brinner för  att fota djur så kommer det nog att bli mer & mer plåtningar av människor också!
 
Det mest ovanliga  djuret jag plåtat var en snigel, jag trodde hon skojade med mig när hon sa att hon ville fota sin snigel, en erfarenhet rikare....den lille hade ingen större lust att komma ur sitt hus...så det var bara vackert att sitta o vänta....o vad vi väntade.... när han äntligen kom ur sitt lilla hus ..vad händer då...Jo Lina (assistenten ja) börjar klappa händerna av lycka...varav den lilla snigeln drar in huvudet igen.... det blev till att vänta igen!


Andra djur som besökt studion är hamstrar,undulater, papegojor dansmöss  och ormar, o det är lika skojigt med dem alla, här är några bilder
 
 
 
 
Att fota är otroligt kul vare sig det är 4 benta eller 2 benta!
Som sagt vill ni kika på mera så besök min hemsida www.cialindroth.se
Har ni en ras jag inte tidigare haft så plåtar jag gratis, mer om det finns på min hemsida
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: dotra din

Publicerad 2013-12-04 12:31:18

Kära mamma! Du kanske inte kan tituleras som en proffsfotograf, men bilderna du tar är sannerligen proffsiga!

Postat av: Cia

Publicerad 2013-12-04 13:02:39

Jenny min älskade lilla dotter...vad gullig du är ! ILY

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela